Select Page
DATA DRIVEN CUSTOMER JOURNEY

REALLY KNOW YOUR CUSTOMER

To completely fulfill the needs of your customer, you should know where, when and under what circumstances your customer feels discomfort or satisfaction within the Customer Journey. By specifiying these variables for each customer type that makes use of your services, we give you highly specialized information about your company’s Customer Journey. We have developed specialized sensors and software to map customers and their behavior during this journey. With these insights we help your company get a better understanding of how to respond to a client’s needs.

SENSOR DATA

The conditions in which the Customer Journey takes place are of vital importance on the experience of customers. Being able to measure these conditions is the first step in improving conditions. With our sensors we are able to measure specific conditions in airports, public transportation and within buildings. Our sensor box is able to measure temperature, humidity, noise, acceleration and location. By applying beacons, we are able to pinpoint the location of a participant and ask location-specific feedback. Our in-house developed body sensors enable us to measure stress of a participant and our camera glasses exactly see what the participant viewed during the Customer Journey.

DATA DASHBOARDS

In order to really understand the results of our research, it is of importance to be able to include every data point in the analysis. Not in the appendix to the research, but as a central guideline. For this reason, we process all results of our research in a data dashboard. In this way we enable your company to be able to visualize and analyze all data at all times.

Het OV-bureau Groningen Drenthe streeft naar een hoge klanttevredenheid onder busreizigers in Groningen en Drenthe. Om meer inzicht te krijgen in de perceptie van reizigers heeft het OV-bureau de hulp van Blancoblauw ingeschakeld om op een innovatieve onderzoek te doen. In plaats van het standaard enquĂȘteren van reizigers, zijn testpersonen uitgerust met EEG-apparatuur en hartslagmeters om fysieke effecten van de testpersonen tijdens een busreis te meten. Tijdens deze busreis heeft Blancoblauw met sensors ook andere variabelen gemeten zoals luchtvochtigheid, temperatuur en G-krachten. Met behulp van alle data die is verzameld heeft het OV-bureau hiermee kunnen toetsen wat de invloed van rijgedrag van buschauffeurs is op klantbeleving. En loopt er met wegbeheerders een traject om te kijken naar het effect van aanpassingen aan rotondes, op de G-krachten die busreizigers ervaren. Het verminderen van G-krachten zal de klantbeleving positief stimuleren. Blancoblauw heeft in deze trajecten op zowel technisch vlak als organisatorisch vlak het OV-bureau prima kunnen helpen. Stephan Metz

Policy Researcher, OV-bureau Groningen Drenthe